مشتری گرامی با توجه به تعداد بالای تماس ها لطفا از طریق فرم ارتباط با ما شماره تماس خود به همراه نام و نام خانوادگی را ارسال کرده تا همکاران ما با شما تماس بگیرند

ورود به صفحه ارتباط با ما - کلیک کنید

پرکن مایعات، دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات و پرکن مایعات غلیظ

استفاده از دستگاه پرکن مایعات باعث بالا رفتن دقت در بسته‌بندی و همچنین افزایش بهره‌وری خطوط تولید می‌گردد. دستگاه پرکن مایعات غلیظ یکی دیگر از تولیدات ماشین سازی کیان صنعت می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت این دستگاه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کیان صنعت
کیان صنعت

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات
01/10/2021

کاربرد دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، برای پر کردن و بسته بندی انواع مایعات غلیظ و رقیق می باشد. این دستگاه پرکن در انواع و مدل های مختلف در میان صنعت موجود می باشد.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن مایعات غلیظ
27/08/2021

دستگاه پرکن مایعات غلیظ را می توان به عنوان پرکاربرد ترین مدل در میان انواع پرکن مایعات دانست. این دستگاه در دو نمونه پرکن مایعات اتوماتیک و نیمه اتومات در ماشین سازی کیان صنعت طراحی و تولید می شود.

انواع دستگاه پرکن مایعات جز ماشین آلات پیچیده است که باید الزامات بسیاری را، برای بهره‌ وریِ مطلوب آن رعایت نمود. از جمله میزان خورندگی محصول یا تیراژ تولید یا حتی محدودیت جایگاه و سقف مکانی که دستگاه باید در آنجا کار کند. موارد دیگری نیز وجود دارد که این امر سازندگان را وادار می‌کند، تا متناسب با نیاز خریداران، به شکل اختصاصی، دستگاه پر کن مایعات را طراحی و تولید نمایند. یکی از انواع دستگاه پر کن مایعات، پرکن مایعات غلیظ می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات این محصول تولیدی در کیان صنعت آشنا شوید.

قیمت دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک بر حسب تعداد نازل، حجم دستگاه و سایر مشخصات متغییر است. همچنین می توانید انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی و نیمه اتوماتیک را نیز تهیه بفرمایید.

دستگاه پرکن مایعات

یکی از مهم ترین نیازهای خطوط تولید در زمان بسته ‌بندی ریختن مایعات در ظروف و بطری‌ها می‌ باشد که با استفاده از دستگاه پرکن مایعات این عمل ضمن برخورداری از دقت و سرعت بالا، به صورت ساده، موثر و بدون دردسر انجام می‌گردد.
استفاده از ماشین آلات پرکن ضمن افزایش بهره وری کمک زیادی به دقت بسته بندی می کند. مایعات مختلف به منظور ریخته شدن در ظروف و بطری ها نیازمند روشی هست که ضمن داشتن دقت و سرعت عمل، مکانیزم موثر، ساده و بدون درد سری داشته باشند. از این رو با به کارگیری دستگاه پرکن مایعات می توان این نیاز را رفع نمود. پرکن های مایعات دارای دو دسته بندی زیر می باشد:

  1. پرکن مایعات غلیظ
  2. پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات غلیظ چیست؟

دستگاه پرکن مایعات غلیظ از سری ماشین آلات پرکن است که برای پر کردن و انتقال مایعات غلیظ یا مایعاتی که ویسکوزیته بالایی دارند (مقاومت آنها برای جاری شدن زیاد است)، در صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
نام این دستگاه احتمالا شما را به یاد غلظت روغن و یا مواد ژله ای می‌اندازد. در مایعاتی که دارای چگالی یا غلظت بالا هستند، از پرکن مایعات غلیظ استفاده می‌شود. تفاوت پر کن مایعات غلیظ با پرکن مایعات رقیق به علت عدم استفاده از نیروی جاذبه برای عملیات تزریق است. از نمونه‌ مایعات غلیظ می‌توان: ژل خوراکی، انواع شربت‌های غلیظ، کنسانتره‌ها و روغن های گوناگون نام برد.
مواد و مایعاتی که گرانروی یا ویسکوزیته زیادی دارند با استفاده از دستگاه های پرکن مواد غلیظ پر می‌گردند. ویسکوزیته را می‌ توان مقاومت مایع و ماده در مقابل جاری شدن تعریف نمود. فرآیند تزریق در این مواد به شکل پر کردن از کف ظرف می‌باشد. با این عمل ظرف کاملا پر می‌گردد و در آن حبابی ایجاد نمی‌شود. همانطور که ذکر شد تمام موادی مانند عسل که ویسکوزیته بالایی دارند شامل طیف مایعات غلیظ می‌باشند. 

منظور از ویسکوزیته یا غلظت بالا چیست؟

به اندازه‌ی سیال‌ها در مواد، ویسکوزیته گفته می‌شود. در مواد مختلف همچون مایعات، ژل‌ها، انواع مواد گازی و در مواقعی حتی مواد جامد مقدار این سیال‌ها را آزمایش می‌کنند و مقدار دقیق آن را برای کاربردهای گوناگون به کار می‌گیرند. برای تشخیص نوع ماشین پرکن برای هر گونه موادی، اولین عنصر تشخیص برای انتخاب نوع سیستم دستگاه، همین ویسکوزیته یا چگالی اتم ها می‌باشد.

پرکن مایعات رقیق

از دیگر دستگاه های پر کن مایعات می توان به پرکن مایعات ثقلی اشاره داشت. این دستگاه برای پرکن مواد کم غلظت مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم یک مخزن روی دستگاه تعبیه شده که دارای کنترل سطح می باشد و مواد به داخل ظرف هدایت میشود و توسط نازل های پنوماتیک کنترل حجم میشود. دستگاه پرکن ادکلن را می توان نمونه از ماشین آلات پر کن مایعات رقیق دانست.

پرکن مایعات غلیظ

انواع مکانیزم پرکننده‌های مواد مایع:

مکانیزم پر نمودن، معمولا بر اساس سه روش زیر انجام می شود:

  1. مکانیزم ثقلی
  2. روش سیلندر پیستونی
  3. سیستم پمپی

سه روش که به آن ها اشاره شد، روش های تست شده و به روز و مدرن مورد استفاده در صنایع بین‌ المللی می باشد. با توجه به نوع محصولات مشتری برای بسته بندی یکی از این 3 مکانیزم، برای ساخت دستگاه یا همان ماشین پر کن مایعات به کار می‌ رود.
ساخت پرکننده مایعات در کیان صنعت معمولا از بین 15 تا 30 روز در مدل اتوماتیک، 6 تا 15 روز در مدل نیمه اتوماتیک زمان می برد.

پرکن مایعات سیلندر پیستونی

همان گونه که از نام این دستگاه می توان حدس زد، کارکرد این ماشین پرکن، بوسیله سیلندر پیستون می باشد. پرکن مایعات سیلندر پیستون برای مایعات دارای غلظت بالا مورد استفاده قرار می گیرد، مانند مواد اسیدی. حجم این دستگاه بر اساس حجم ظرف ها طراحی شده است. اگر مایع رقیقی در زمان پر کردن کف نکند، برای پر کردن آن نیز می توان همین دستگاه را به کار برد.

از همه مهمتر برای پر کردن مایعات در ظرفیت های کمتر از 1 لیتر باید ماشین پرکن، دقتی بالا داشته باشد. مثلا برای پرکردن شیرکاکائو در بطری پت 100 سی‌سی، دستگاه پمپی و یا ثقلی دارای خطای میانگین 5 الی 10 سی‌سی می‌باشند و این مقدار برای بطری‌های کوچک زیاد است. 

خرید پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پر کن مایعات غلیظ از سری ماشین آلات پرکن مایعات است که برای پر کردن و انتقال مایعات غلیظ یا مایعاتی که ویسکوزیته بالایی دارند (مقاومت آنها برای جاری شدن زیاد است)، در صنایع بسته بندی کاربرد دارد. سیستم پرکن دستگاه پرکن مایعات غلیظ، سیلندر پیستون است و در بین روش های ثقلی و پمپی بهترین روش پر کردن برای این پر کن مایعات است.
دستگاه پرکن رب، دستگاه پرکن و دربندی مایعات غلیظ ظروف شیشه ای، جهت پرکردن مایعات غلیظ درون ظروف استوانه ای شیشه و پلاستیکی طراحی و ساخته شده است. سیستم پرکنی دستگاه پرکن رب و مایعات غلیظ از طریق سیلندر می باشد که برای پرکردن مایعاتی مانند عسل، رب، سس مایونز، شکلات، روغن ها و دیگر مواد غلیظ غیر اسیدی محدودیتی ندارد.
بالای سیلندر های این دستگاه یک مخزن ۵۰ کیلویی دو جداره تعبیه شده که جداره اول از طریق آب گرمکن برقی دمای مواد داخل مخزن را ثابت می کند.
مایعاتی مانند عسل باید در دمای مشخص پرشود زیرا در سرعت و کیفیت پرکنی تاثیر بالایی خواهد داشت.

ساخت دستگاه پرکن مایعات

برای ساخت دستگاه پرکن مایعات، نسبت به شکل ظاهری و ظرفیت مورد نیاز مشتری دستگاه های متفاوتی قابل ساخت است. به عنوان مثال ساخت دستگاه پرکن مایعات مواد شوینده با ساخت دستگاه پرکن مایعات حلال دارای طرح و ابعاد متفاوتی است. برای ساخت ماشین پرکن مایعات نیاز به اطلاعات دقیق از: نوع محصول، ابعاد بسته بندی و ظرفیت تولید است.
ماشین سازی کیان صنعت با سالها تجربه در ساخت دستگاه پرکن مایعات آماده ارائه خدمات و سفارشات دستگاههای اختصاصی، می باشد. تمامی دستگاه های ساخته شده در گروه صنعتی کیان صنعت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و اطلاعات فنی با ما تماس بگیرید

از دیگر ماشین آلات صنعتی تولیدی در کیان صنعت می توان به پرکن چسب 123، دستگاه اسپری پرکن و پرس تخلیه بشکه اشاره داشت.برای خرید این محصولات با کیفت بالا با ما در تماس باشید.

09199613987            09357157293

 

کاربرد پرکن مایعات غلیظ

بیشترین کاربرد این دستگاه های پر کن مایعات در صنایع غذایی و برای پر کردن انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب گوجه فرنگی و ... در انواع ظروف شیشه ای، پلاستیکی، فلزی و... است. یکی از پرکاربردترین پرکن مایعات غلیظ، دستگاه پرکن عسل است.
در صنایع دیگر مانند صنایع شیمیایی دستگاه های پرکن مایع ظرفشویی و انواع مایعات شوینده، پرکن روغن موتور، پرکن اتواع شربت های دارویی و ... به عنوان یک دستگاه پر کن مایعات غلیظ کاربرد دارد.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

روش پر کردن دستگاه پرکن مایعات غلیظ سیلندر پیستون است به این صورت که مایعات غلیظ بر اساس حجم سیلندر در ظروف پر می‌شوند یعنی بنا بر حجم ظروف حجم سیلندر تنظیم می‌شوند، سیلندری که در دستگاه تعبیه شده است باعث روان تر حرکت کردن مایعات غلیظ مانند عسل و ... می‌شود، در برخی از پرکن های مایعات غلیظ، مایعات مورد نظر در مخزن می‌توانند قبل از پر شدن گرم شوند که این به سریع حرکت کردن مایع بسیار کمک می‌کند. پس از عملیات پر کردن، ظروف پر شده به وسیله دستگاه نوار نقاله به سمت سایر دستگاه های بسته بندی مانند دستگاه دربند، لیبل زن، جت پرینتر یا تاریخ زن و ... هدایت می‌شوند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ


قیمت دستگاه پرکن مایعات غلیظ

از جمله محصولات ارائه شده در مراکز فروش انواع دستگاه پرکن، دستگاه پرکن مایعات غلیظ می باشد. برای دریافت مشخصات کامل و قیمت دستگاه پرکن مایعات می توانید با کارشناسان خبره در کیان صنعت مشورت نمایید. بهترین دستگاه پرکن موجود در بازار از جنس بدنه استیل می باشند. به دلیل تنوع بالا، این دستگاه ها دارای قیمت های متنوعی می باشند. برای اطلاع از قیمت روز دستگاه پرکن مایعات می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مشخصات فنی دستگاه پرکن مایعات غلیظ

  • شاستی از قوطی آهن (40x40)
  • مخزن 200 لیتری استیل 304 نگیر
  • دارای سه متر نوار نقاله استیل مجهز به اینورتر جهت تنظیم دور موتور
  • روکش کاور استیل 304 نگیر
  • دکل پنوماتیک
  • تابلو برق از جنس پلی استر مجهز به PLC

محصولات غلیظ چه محصولاتی هستند؟

از محصولات غلیظ می‌توان محصولات زیر را نام برد :

  • نمونه ژل با ویسکوزیته بالا
  •   سس
  • رب
  • عسل
  • مربا
  • دوغ
  • شکلات صبحانه
  • انواع روغن
  •  مواد غلیظ اسیدی

مشخصات دستگاه پر کن مایعات غلیظ اتوماتیک

دستگاه های پر کن مایعات در مدل های تک، دو، چهار، شش، هشت و یا مطابق با در خواست مشتری تولید می شوند. بدنه استیل مخزن های ماشین پرکن متناسب با حجم مایع، دارای چند نازل می باشد. در ادامه سرعت و کارایی چند نمونه از دستگاه های پرکن مایعات با در نظر گرفتن تعداد نازل های آن بیان شده است:

  • پرکن تک نازله تا ۳۰۰ ظرفیک لیتری در ساعت
  • پرکن دو نازله تا ۷۰۰ ظرف یک لیتری هر ساعت
  • پرکن چهارنازله تا ۱۱۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
  • پرکن شش نازله تا ۱۳۰۰ ظرف یک لیتری در ساعت
  • پرکن هشت نازله تا ۱۷۰۰ظرف یک لیتری در ساعت

پرکن مایع ظرفشویی

یکی از انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ، می توان به ماشین پرکن مایع ظرفشویی و مایع دستشویی اشاره داشت. دستگاه های پرکن مایع دستشویی و ظرفشویی یکی از پر فروش ترین دستگاه های پرکن تولید شده در کیان صنعت می باشد، که با پر کردن انواع ظروف مایع ظرفشویی در سایز و حجم های مختلف باعث سرعت بخشیدن به کار تولید کنندگان می شود. این دستگاه های پرکن مجهز به نازل هایی می باشند که تعداد آن ها بر ظرفیت دستگاه تاثیر گذار است. معمولاً این دستگاه به صورت تک نازله، دو نازله و … که تا 10 نازل قابل تولید می باشند.

دستگاه پرکن شامپو

پرکن شامپو از دیگر دستگاه های پر کن مایعات غلیظ تولید شده در کیان صنعت می باشد. قیمت دستگاه پرکن شامپو با توجه به نوع دستگاه مشخص می شود. به طور مثال دستگاه های نیمه اتوماتیک قیمت متفاوتی از ماشین آلات اتومات دارند. برخی تجهیزات جانبی به کار رفته در این دستگاه ها بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار می باشند. امکانات موجود در هر یک از این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال سرعت و دقت در دستگاه های تمام اتومات بیشتر است. قیمت دستگاه های پرکن شامپو نیز به همین عوامل ذکر شده بستگی دارد.

امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
  • امیر تورجی
    سلام. قیمت دستگاه پرکن رو میخواستم و اینکه امکان ارسال به شیراز رو دارید؟
    • مدیر سایت

      با سلام. برای اطلاع از لیست قیمت محصولات لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کیان صنعت امکان ارسال محصولات به صورت عمده و تکی به تمام شهرهای ایران و یا سایر کشورها را فراهم نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تماس بگیرید